Body building – charakterystyka metody

Body building, czyli budowanie i rozwijanie ciała to metoda kulturystyczna, która skupia się przede wszystkim na przyroście masy mięśniowej. Zapewne wiele osób zdążyło już o niej usłyszeć, jednak nadal niewiele z nich zdaje sobie sprawę, że narzuca nam ona ścisłe zasady postępowania podczas treningu. Jedynie ich pełne dotrzymanie może na zagwarantować upragnione efekty.

Na czym polega metoda body building?
Określają ją konkretne parametry. Oznacza to, że w czasie treningu, maksymalna wartość obciążenia powinna wynosić od 50 do 75% ciężaru, a liczba serii od 3 do 6. To jednak nie wszystko. Ta metoda ustala również daną liczbę powtórzeń w serii, która oscyluje na poziomie od 6 do 12 powtórzeń. Bardzo istotny jest ponadto czas odpoczynku pomiędzy kolejnymi seriami. Uznaje się, że powinien on trwać do czasu wyrównania naszego oddechu, dla każdego może być więc zupełnie inny, w zależności od naszej kondycji i wydolności płuc. Nie możemy także przesadzać z szybkością naszych ćwiczeń. W body buildingu chodzi głównie o dokładność. Ćwiczenia muszą więc być wykonywane w umiarkowanym bądź wolnym tempie.

sport-1235019_1280

Rezultaty body boildingu
Metoda kulturystyczna ma przede wszystkim rozwijać naszą siłę, a czyni to poprzez przyrost masy mięśniowej. Przeważnie wykonuje się mniej więcej 10-12 ćwiczeń, które skupiają się na podstawowych grupach mięśniowych, takich jak m.in. mięśnie grzbietu, mięśnie brzucha czy mięśnie kończyn górnych i dolnych. Ćwiczenia na daną grupę mięśniową nie powinny być wykonywane jedne po drugim. Konieczny jest określony odstęp czasowy. Najlepiej zatem wykonywać je naprzemiennie z ćwiczeniami na inną grupę mięśniową.